Druk, druk, druk - Reisverslag uit Drouin, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Drouin, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Blijf op de hoogte en volg Thomas

13 Augustus 2013 | Australië, Drouin

Allereerst heel erg fijn om de leuke reacties op m’n blog te lezen/horen
.
Afgelopen drie weken 40 uur in de fabriek gewerkt. Gedurende de eerste week een begeleider gehad die me alle machines leerde kennen en een beetje in de gaten hield. Het mag dan wel saai zijn, het is ook af en toe flink aanpoten om de machines bij te kunnen houden. Herinnert me er weer even aan waarom ik ben gaan studeren. Tweede week kwam ik er al alleen voor te staan hoewel iedereen elkaar wel helpt waar mogelijk. Normaal switchen ze met dag en avond diensten maar Jan-Willem heeft me voor de eerste drie weken op dagdienst weten te houden. Sta voor deze week wel op avonddienst ingedeeld.

Verder heb ik inmiddels ook twee Active After School Program geleidt. Het is een programma bedoelt om kinderen in beweging te houden in een tijd waarin kinderen steeds meer met overgewicht te maken krijgen. Er zijn allerlei verschillende programma’s waar de kinderen zich voor kunnen inschrijven, ik leidt het soccer program. In mijn geval is het op een school voor 4 tot 8-jarige. Hoewel het een soccer program betreft gaat het er vooral om, om de kinderen in beweging te brengen. Spelletjes als WC-tikkertje en voetje van de vloer worden weer uit de hoge hoed getoverd en de kinderen lijken het wel naar de zin te hebben. Wel heel erg vermoeiend om dermate jonge kinderen in het Engels te begeleiden en bezig te houden. Het gaat er hier ook qua organisatie heel anders aan toe, kinderen moeten in schooluniform naar school en ouders moeten bij het ophalen van hun kind tekenen dat ze hun kind daadwerkelijk hebben opgehaald.

Intussen blijkt ook maar weer dat ze in Australië sportgek zijn, ze hebben hier ongelofelijk veel aandacht in het nieuws voor alles dat met sport te maken heeft. Zo werd het meespelen van een Dutchman zelfs op de radio genoemd en heb ik een interview inclusief fotosessie gehad voor een krant genaamd de Latrobe valey express. We hebben de laatste 3 wedstrijden 7 punten bij elkaar gespeeld. Staan nog 3 punten achter op de nummer 2, maar zijn er in ieder geval zeker van dat we Finals kunnen gaan spelen.

Ik heb naast het hockey en werk ook verschillende trainingen gegeven aan de jeugd van de Gippsland Bulls en aan een lokale club genaamd de Gulls (waar ook de dochters van Jan-Willem hockeyen). Jan-Willem heeft me zelfs gevraagd individuele training te geven aan z’n dochters en nog een jongen. Over het algemeen lijkt iedereen het wel te waarderen en pikken de kinderen het erg snel op.

In mijn tijd hier is me verschillende keren gevraagd of ik al naar de Sporty ben geweest. Het is een club (discotheek) hier in de buurt. Ben hier nog niet geweest en iedereen raad me ook af om er naartoe te gaan, het schijnt erg slecht te zijn. Maar ik zou mezelf niet zijn als dit me er niet toe zou zetten om er juist een keer naartoe te gaan. En jawel, ik had voor afgelopen zaterdag een groep verzameld die bereid was om met me mee naar de Sporty te gaan. En weet je... het was eigenlijk best leuk. Wel met een flinke kater als gevolg op de zondag.

En zondag stond ook nog eens Dutch Fest 2013 op de planning. Goede vrienden van Adam en Debbie hebben een Nederlandse achtergrond en ze wilde wel eens echt Nederlands eten. En zoals hier ongeveer elke zondag, mogen de biertjes daarbij niet ontbreken. Ik heb een boerenkool stamppot klaargemaakt, Helen had een lekkere erwtesoep en kroketten gemaakt en Lisa een lekkere appeltaart. En dat alles in de middag met een flinke kater. Na deze vermoeiende dag viel ik dan ook bijna in slaap in de jaccuzzi. Gelukkig was ik maandag vrij en heb ik voor het eerst de klok rond kunnen slapen en goed bij kunnen tanken.

Komende week dus avonddiensten draaien en een lang weekend in Melbourne op de planning.

  • 13 Augustus 2013 - 08:18

    Hennie:

    Hee Thomas,

    Leuk weer een verslag van je belevenissen te lezen. Je moet wel erg ver weg van huis om de krant te halen. Fijn dat je je zo goed vermaakt. Wordt de boerenkool ingevoerd of hebben ze die zelf? Maar wat het seizoen betreft kan het nog. Merk je wel, dat het al weer wat warmer begint te worden, want de lente gaat er toch aankomen? Nou tegenvoeter, succes weer met alles en groetjes van ons allemaal.
    Tiny, Hennie, Inge, Michel, Maartje en Robert

  • 13 Augustus 2013 - 11:04

    Anne-Marie:

    Ha die Tho,

    Ondanks dat we via facetime wel op de hoogte zijn is het leuk om op ons gemak alles nog eens na te lezen. Omdat we zien dat het zo goed met je gaat is het ook niet lastig dat je zo ver weg bent.
    Het is mooi dat je het zo naar je zin hebt en nieuwe vrienden maakt die zelfs met je mee willen naar iets wat niet leuk zou zijn. Ik had niet verwacht dat je zoveel aandacht zou krijgen,in het land der blinden is een oog koning zullen we maar zeggen. Mooi dat je door je werkzaamheden je financien kan spekken dat komt de mogelijkheden van je verdere trektocht vast ten goede, en het is in ieder geval beter dan industrie champignons plukken die eerder voor studiemotivatie zorgden. Veel plezier komend weekend in Melbourne, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 18897

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 20 Februari 2014

Sweet holiday

Landen bezocht: