Weekend Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu Weekend Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu

Weekend Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Thomas

19 Augustus 2013 | Australië, Melbourne

Afgelopen week m'n eerste afternoon dienst gehad. Had verwacht dat het me niet zo zou bevallen maar moet zeggen dat het me reuze mee viel. Alleen het slapen na werk was moeizaam gezien de cijfertjes die door m'n hoofd bleven spoken. Daarnaast was het dus ook niet mogelijk om te trainen of training te geven.

Vrijdag gesprek gehad met iemand die mogelijk wat interessanter werk voor me heeft op een parttime basis. Zal hiervoor wel wat training moeten doen aangezien ik nog niet bekend ben met de database en programma's die ze hiervoor gebruiken. Ook heb ik m'n aanschaf van m'n MacBook air die dit weekend op de planning stond even in de wacht moeten zetten aangezien hij dit afraadde.

Zaterdag begin van een druk weekend! Eerst wedstrijd in Melbourne die we met 6-2(5-0 rust) winnen. Kom al iets dichter bij m'n eerste doelpunt want een eerste poging binnen de cirkel heeft plaatsgevonden. Helaas ging m'n backhand huizenhoog over (oeps). Concurrent voor de tweede plaats heeft verloren en staan nu op punten gelijk met een doelsaldo dat 1 minder is. Deze week dus flink aan de bak.

Na de wedstrijd met Mark naar een andere club in Melbourne om naar de wedstrijd van een maatje van hem te kijken. Hij heeft ons en Marks' broer(Matris) uitgenodigd voor het feestje van z'n broer (30th, wat naast 21st hier "belangrijke" verjaardagen zijn). Na het feestje kunnen we bij Matris blijven pitten. Onderweg laten ze de taxi aan de rand van de snelweg stoppen. Waarom vraag je je af...... Om een dönnerkebab te halen natuurlijk! Jawel, gewoon een klein dönner hutje aan de snelweg alsof hij sinaasappels verkoopt aan de weg in Spanje.

Zondagochtend de trein terug naar de stad gepakt. Eerst een beetje rondgehangen rondom federation square waar wat straatartiesten hun ding doen. Zeker met het mooie weer erg vermakelijk. Daarnaast ook bij het Australian Centre for the Moving Image naar binnen gegaan waar de geschiedenis van film, games ed middelpunt van de aandacht is. Vervolgens m'n nieuwste maatje Koko aangeschaft die zo nu en dan mijn plaats zal innemen op foto's wanneer ik er zelf geen zin in heb en wel graag een persoonlijk tintje aan de foto wil geven :).
Melissa (Jan-Willems' vrouw) raadde me aan om naar het Immigration Museum te gaan indien ik wat meer over Australië wilde leren en dat was dan ook m'n volgende stop. Zeker heel erg interessant en bevestigd nog maar eens wat voor een invloed europa en met name Engeland, Schotland, Italië en Duitsland op Australië hebben gehad en hoe jong dit land eigenlijk maar is. Zo is nog altijd 1 op 4 inwoners van Australië in een ander land geboren. Nieuw voor me was dat de Nederlandse overheid emigratie stimuleerde na de tweede wereld oorlog en dat maar liefst éénderde van de honderd duizenden hiervan naar Australië emigreerde.
Later die middag nog naar de Royal Botanic Gardens geweest en naar het Shrine of Remembrance. En toen was het toch maar eens tijd om een hostel te vinden voor de nacht. M'n eerste hostel ervaring en ziet er beter uit dan ik had verwacht. Na een powernap wil ik toch ook wel eens zien hoe Melbourne er 's avonds uit ziet. Ik heb zo ongeveer 2 uur rondgedwaald door de meest drukke straten van overdag. 's Avonds is het echter zo rustig dat je op de meeste plaatsen de kabouter plop dans doen zonder je ervoor te hoeven schamen.

Maandag op tijd op en na ontbijt weer op pad. Eerst naar de heilige Melbourne Cricket Ground (MCG). Olympisch stadion van 1956 (eerste olympische spelen op het zuidelijk halfrond). Nu worden er australian rules footbal, rugby, soccer (laatst nog Liverpool op bezoek) en cricket gespeeld. Het bied plaats aan 100.000 mensen. Ik heb het geluk dat ik een bijna privé tour heb met een van de meest ervaren gidsen. Geweldig mooi stadion gerund en gefinancierd door de 100.000 leden van de Melbourne cricket club.
Ook in het Australian Sport Museum kon ik m'n geluk niet op. Veelal Australisch natuurlijk maar ik wist me er toch gemakkelijk in totaal bijna 5 uur te vermaken in het MCG. Daarna toch ook nog maar naar het algemene Melbourne Museum. Hier waren ook interessante exhibities als over het dinosaurustijdperk, science en de mind and body gallery. Na nog een rondje Melbourne in de gratis Tourbus was het weer tijd om naar huis te gaan.

  • 20 Augustus 2013 - 10:36

    Anne-Marie:

    Hoi Thomas, hoe gaat ie, vandaag weer gewerkt en zo meteen trainen. Je hebt al meer musea e.d. bezocht in het week-end dan ik destijds. Leuk dat je ook wat foto's hebt bijgeplaatst.
    Zag net een bericht voorbij komen dat Bernhard van der Rijt ( herkomst Wagga oom Jan) in september met gezin een week naar Nederland komt. Die gaan we dus weer met neven en nichten ontvangen. Ons familie dagje was zeer succesvol alleen jij ontbrak van velen de groeten doorgekregen, bij deze.

    groeten van mama

  • 20 Augustus 2013 - 15:59

    Anne-Marie:

    Hallo Thomas, nu ook de rest van de foto's gezien en kennis gemaakt met Koko. Ziet er goed uit, ik zie uiteraard jullie liever samen op de foto, maar ja.

    Vindt de foto's ook niet zo scherp of komt dat ook door plaatsing op blog?

    groeten Mama

  • 25 Augustus 2013 - 15:38

    Cees Van Hoof:

    Beste Thomas,wij zijn tante Els en ome Cees.We zijn op visitie geweest bij je opa toen ook je ouders binnen kwamen. Na de koetjes en kalfjes kwam het gesprek op jouw.Van het een kwam het ander en onze vragen leiden ons naar de site.Je hebt er een volger bij gekregen, en ik wens je veel geluk en plezier. Tot ziens en de groeten!

    Ome Cees en Tante Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 18899

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 20 Februari 2014

Sweet holiday

Landen bezocht: