Laatste reguliere competitiewedstrijd - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu Laatste reguliere competitiewedstrijd - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu

Laatste reguliere competitiewedstrijd

Blijf op de hoogte en volg Thomas

26 Augustus 2013 | Australië, Melbourne

Maandag een Facetime-afspraak gemaakt voor de dinsdag met opa. Dinsdag na werk dus eerst even snel m’n kamer netjes opruimen . Daarna contact gemaakt en was weer fijn om opa keer te zien en te spreken. Rondleiding door en om het huis gegeven zodat ook hij weet hoe het hier er een beetje uitziet en weet dat ik hier op een prima plekje zit. Voor de avond hadden we eigenlijk een tripje naar een oud gouddelvers dorpje waar ze op het moment het 150 jarig bestaan van vieren met een mooie licht ”show” in de avond. Het regende echter flink waardoor we het moeten uitstellen. Donderdag nog een poging gewaagd maar ook toen was het er het weer niet voor om te gaan.

Vrijdag naar Middels geweest hier in Drouin wat een restaurant/pub is. Kwam vanavond een nieuw bandje spelen. Als je je ogen dicht deed en naar de muziek luisterde was het soms nog aardige achtergrondmuziek, maar zodra je je ogen open deed ging het mis. Er klopte gewoon iets niet, het was echt een bij elkaar geraapt zooitje vreemde gasten. Achja, ook het barpersoneel vond er maar weinig aan dus kleine kans dat we die terug zien. Na een paar biertjes toch maar beetje op tijd naar bed want morgen een wedstrijd waar nogal wat op het spel staat. Ze zijn vandaag zelfs met de cornergroep ergens anders extra wezen trainen om gewend te raken aan een waterveld waar ook ruim 250 dollar voor het gebruik van het veld werd betaalt.

Zaterdag, GAMEDAY. Spelen vandaag om 15:30 in Melbourne dus in de ochtend wel wat tijd om naar de wedstrijd van Olivia en Beppie te kijken. Die lokale mix-competitie die hier door de jeugd wordt gespeeld is toch maar moeilijk te bevatten. Enorm grote verschillen binnen en tussen de teams die de wedstrijd spanning en kwaliteit niet echt ten goede komt. Gewoonweg een gevolg van de afstanden die hier moeten worden afgelegd om een bepaalde hoeveelheid hockeyers te verzamelen.
Vervolgens dus zelf op weg naar Melbourne. Uitgangspositie voorafgaand: We staan op het moment derde met een gelijk aantal punten als de nummer twee en een doelsaldo dat slechts eentje minder is. De nummer 1 en 2 promoveren naar een hogere divisie tenzij de nummer 3 of 4 de Grand Final (finale van de play-offs) wint. Alle teams spelen vandaag op dezelfde locatie in het Melbourne State Hockey Center waar ook internationale wedstrijden worden afgewerkt. Niet geheel eerlijk, maar de nummer 2 in de competitiestand speelt voor ons dus we weten wat we vervolgens moeten doen om tweede te worden. Zij winnen met 4-2 dus winst met 3 doelpunten verschil is voldoende. Ik heb de speerpunten voor de teambespreking uitgewerkt die Steve in z’n bespreking verwerkt. Er is redelijk wat publiek aanwezig op de tribunes en de spelers van het team dat nu nog tweede staat blijft om de tegenstanders van ons aan te moedigen, mooi sfeertje waar ik eigenlijk alleen maar beter van kan gaan spelen. Vandaag weer als laatste man de taak om het middenveld te ontlasten en de verbinding tussen achterhoeden en middenveld te verzorgen. Al snel blijkt dat ook de rest van het team niet onder de indruk lijkt van het publiek en er wordt vol gas gegeven! We komen ook al snel op een 1-0 voorsprong en creëren daarnaast nog wat goede kansen met een bal op de paal en een paar just misses. Na een minuut of twintig valt ie dan wel en komen we op 2-0. Daarna lijkt het even een beetje weg te zakken en krijgen we net voor rust zelfs een tegentreffer te verwerken die er nooit in had mogen gaan (ongeveer vanaf de achterlijn), maar wat wil je als je keeper nauwelijks komt trainen. In de rust wordt er voornamelijk gesproken over het blijven leveren van energie en rust in het spel. We kunnen deze kans niet door onze vingers laten glippen. Even lijken we een valse start te maken en geven we een redelijk grote kans weg, gelukkig verzilveren ze hem niet. Na een kwartier maken we de 3-1 die ons weer wat dichter bij een goede uitslag brengt. Tien minuten voor tijd staat deze score nog altijd op het scorebord en begint de scheidsrechter wat cheapass corners tegen ons weg te geven. In dit soort gevallen is het toch handig om meerdere talen te beheersen waar je je frustraties in kunt uiten . Vier minuten voor tijd loop naar de kant om ze een extra veldspeler in te laten brengen. Net voordat ze gereed zijn krijgen we een corner die er ingaat dus de wissel gaat niet door. Nu is het zorgen dat we het slot op de deur houden. Met nog een minuut te gaan krijgen we een corner waar we ruim de tijd voor nemen. Het schot raakt een voet, nog een corner dus het is gespeeld. De corner vliegt erin en maakt het feest compleet, 5-1 is genoeg voor de tweede plaats. Vervolgens het tweede aanmoedigen dat 3 punten nodig heeft om finals te gaan spelen. Na een spannende partij winnen ze met 2-1 en gaan we als club nog een aantal mooie weken tegemoet.

Zondagochtend eerst beetje nagenieten en in de middag laatste wedstrijd van Dames 1 gefloten waarna ik nog een training voor Bella, Olivia en Connor heb verzorcht. En na de training was ik uitgenodigd voor een heerlijke BBQ. Tussendoor veel over hockey gehad en hoe ik over het hockey en de competitie opzet hier in de regio denk. Vervolgens wat Belgische en Aboriginal moppen gedeeld, zo heeft ieder land toch zijn slachtoffer. ’s Avonds weer eens sinds tijden Formule 1 gekeken waar zoals zo vaak de start nog wel interessant was maar toch maar weinig spanning in de race zat hoewel ik moet zeggen dat ik er ook weer niet heel veel van gezien heb omdat ik ook nog bijna een uur met Nikki gefacetimed heb. Goed om je weer x gesproken te hebben maatje. Voor de rest van de week weer afternoonshift werken.

• 26 Augustus 2013 - 10:58

Anne-Marie:

Ha die Tho,

Proficiat met de tweede plaats en nu zorgen dat jullie het niet gaan weggeven in de finals,
    hoorde al van Marian , de moeder van Nicky dat jullie elkaar gesproken hadden. Die waren ook naar Boecult geweest , Sandra van de Nieuwland life net zo goed als op T.V.

Groetjes Mama

• 26 Augustus 2013 - 12:09

Hennie:

Super een tweede plaats. Je naam gaat de boeken in en later zeggen ze dan, weet je nog.........
    Werk en speel ze weer en groetjes vanuit een nog steeds zonnig Nederland.
    Hennie en de rest van de family

• 10 September 2013 - 09:40

Lotte Amber Anouk Gite En Alex:

Proficiat ! fijn dat je het zo naar je zin hebt. Dit is geen volhouden maar gewoon genieten !
    groeten en knuffels van ons allemaal!

• 27 Oktober 2013 - 16:39

Illona:

Hoihoi,
    ik kwam via google op deze site terecht en weet even niet zo goed hoe ik anders in contact met jou kan komen dus reageer ik maar via een reisverslag:
    gaaf dat je hockeyt in Australië!
    Ik ben van plan een tussenjaar te nemen en de competitie van 2014 mee te gaan spelen bij Powerhouse St Kilda in Melbourne, maar ik heb geen idee hoe ik het zooitje eromheen aan verzekeringen en visum ga regelen... Hoe heb jij dit toen geregeld en hoe heb jij het financiële gedeelte gedaan?

• 30 Oktober 2013 - 09:00

Thomas:

Hoi Ilona, stuur een berichtje naar m'n mailadres en ik zal kijken in hoeverre ik je met het een en ander kan helpen. thomas.brouwer@hotmail.com