Surf verrassing en de eerste finales - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu Surf verrassing en de eerste finales - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu

Surf verrassing en de eerste finales

Blijf op de hoogte en volg Thomas

10 September 2013 | Australië, Philip Island

Deze week veel nagedacht over het vervolg van m'n reis. Nieuw-Zeeland, Tasmania, West-Australie en de Oostkust van Australie. Wat wel en wat niet te doen, wanneer en hoeveel tijd moet ik ervoor inplannen… allemaal heel lastig en ben er ook nog helemaal niet uit!

Zondag wedstrijd voor een finaleplaats tegen de nummer 1 die gedurende het reguliere seizoen geen wedstrijd heeft verloren. Het is een enorm spannende wedstrijd met veel kansen maar na 70 minuten hockey staat er 1-1 op het scorebord. Dat betekent in dit geval verlenging met het golden goal principe. Als er na twee keer 7,5 minuten verlengen nog altijd 1-1 op het scorebord staat gaat het hoogst geplaatste team (zij) door. Heel veel dichter bij de winst hadden we niet kunnen komen, Tarks weet de keeper dichtbij de goal te omspelen maar raakt de bal niet goed met zijn backhand. De bal lijkt er toch langzaam in te gaan maar plots komt er een speler van Geelong voorbij sliden en haalt de bal nog net van de lijn. In de tweede verlenging maken zij uit een counter een goal en is de wedstrijd verloren. Gedurende de wedstrijd heb ik m'n duim verstuikt en die begint nu toch wel redelijk veel pijn te doen en wordt ook wel heel erg stijf.

En jawel.. die duim doet voorlopig niks meer. Dus in plaats van werken is het dan maar wat meer onderzoek doen voor de rest van m'n reis.

Woensdag dan maar een proberen om de accu van m'n auto op te laden, maar eerst zal ik hem de oprit in moeten duwen. Ik ben er bijna, maar hij moet net over een bultje. Gelukkig komt er net iemand langs lopen en bied aan om me even te helpen, zo gezegd zo gedaan. Rest van de dag naar reisroutes gekeken voor Nieuw-Zeeland. Tourbus of Openbaar vervoer…. of toch een auto of campervan huren….? Rond een uur of 5 geeft de acculader aan dat de accu is opgeladen dus ik probeer de auto te starten, helaas doet de auto helemaal maar dan ook werkelijk helemaal niks :s. Wanneer ik het nog een keer probeer, komt dezelfde man die me vanmorgen had geholpen met de hond voorbij lopen en vraagt hoe het gaat…. niet dus. Ik vraag hem of hij mogelijk een auto heeft om de auto te jumpstarten. Even later komt ie met z'n kleine autootje voorrijden en starten we m'n auto om hem weer weg te zetten. We maken een praatje en hij vraagt me of ik al naar Philip Island ben geweest (nee) en of ik al eens heb gesurft (nee, maar wil ik heeeeeel graag). Hij (Andrew) gaat er morgen naartoe en vraagt me of ik misschien zin heb om mee te gaan, Fucking oath zoals ze hier zeggen ofwel "zeker, heel graag"! Meteen maar even m'n pa gebeld om dit verhaal te vertellen, zoiets maak je toch niet zo vaak mee. 's Avonds bij Helen gegeten.

Donderdag komen we onderweg naar Philip Island een kangaroo en twee wombats tegen… helaas wel dood (roadkill). Het weer wordt er gedurende de dag niet heel veel beter op dus het zal wel koud worden. We stoppen bij wat leuke plekjes, onder andere bij de uitkijkpost van de Penguin Parade. En dan is het toch eindelijk tijd om te gaan surfen, we zijn de enige twee gekken die met dit weer het water in gaan want het is inderdaad wel redelijk koud. Maar aangezien surfen al geruime tijd op m'n verlanglijstje staat heb ik dit er wel voor over. Ik wist dat het lastig zou gaan worden maar ik was aan het einde van de dag, na veel vallen en opstaan, toch in staat om een aantal seconden te blijven staan :). En na vanavond kan nog iets van m'n lijstje wegstrepen want er staat vanavond een ware wijnproeverij op het programma. Om en nabij 200 verschillende regionale wijnen onderverdeeld in allerlei klassen. Heel leuk om eens een grote variëteit aan wijnen te kunnen proeven en een beetje na te gaan wat ik zelf eigenlijk lekker vind.

Vrijdag eerst lunchen met Adam en Tony in Warragul, lunchen op een vrije vrijdag betekent hier pizza met bier. Vervolgens met Debbie s'middags naar Enveloch wat een klein kustplaatsje is waar het in de zomer gigadruk is, maar nu dus niet. Onderweg veelal kunnen genieten van het mooie landschap hier in de omgeving, allemaal heuvels en alleen maar groen. 's Avonds weer een feestje.

Zaterdagochtend een lichte kater, maar toch maar naar het hockeyveld om naar de finals van de lokale competitie te kijken. Rest van de dag lekker rustig aan gedaan.

Zondag op tijd op om m'n eerste pijnstiller alvast te nemen. Spelen vandaag weer in Melbourne, in het State Hockey Centre. Er staat vandaag directe promotie naar een hogere klasse op het programma, een klasse waarin de club nog nooit eerder in heeft gespeeld. We beginnen degelijk en krijgen een paar kleine kansjes. Halverwege de eerste helft krijg ik de bal dichtbij de cirkel, draai naar m'n backhand en sla hem er dan eindelijk in. Had eerder dit seizoen al twee keer een backhand flink over geslagen dus er werden al wat grapjes gemaakt, maar ik hield vol dat ik hem spaarde voor de finales, lachen dat ie er nu dan ook in ging!! Halverwege de tweede helft maken we ook de 2-0 en we komen eigenlijk de rest van de wedstrijd niet meer in de problemen ondanks pogingen van de tegenstander om ons wat meer onder druk te zetten. Na afloop is iedereen helemaal euforisch en worden enkele zelfs wat emotioneel. Vervolgens nog een premier league hockey wedstrijd gekeken die er ook werd gespeeld en daarna met z'n allen naar Jacob voor eten en de nodige biertjes.

Maandag wat van m'n blog uitgetypt, afspraak met Janette gemaakt voor een bezoekje aan familie en de en training gegeven. Na de training bij Jan-Willem blijven eten en de nodige potjes Fifa en Halo op de Xbox gespeelda, ook een gewenste afleiding voor Jan-Willem gezien Melissa de boekclub over de vloer had.

  • 11 September 2013 - 11:48

    Anne-Marie Brouwer:

    Hoi Thomas,

    Mooi dat jullie promotie nu veilig is, en wat zijn die spontane ontmoetingen leuk dat ga je vast nog meer mee maken. Doe Janette en de rest van de familie de groeten van ons en reis veilig.

    Liefs van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 18909

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 20 Februari 2014

Sweet holiday

Landen bezocht: