Laatste dagen Sydney en eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu Laatste dagen Sydney en eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Thomas Brouwer - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Sydney en eerste week Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

In dit blog de volgende hoogtepunten:
-Bondi Beach
-Auckland Harbour
-Hot Water Beach
-Black Water Rafting
-Mountainbiken in Rotorua
-Hobbiton

Besloten om dinsdag maar eens een wat nauwkeurigere planning voor m’n Nieuw-Zeeland trip te maken. Als ik ermee bezig ben blijkt dit een goede keus te zijn geweest want er zijn toch wel wat keuzes die gemaakt moeten worden in een tijdsbestek van 28 dagen. Volgende dag samen met Cam naar Bondi Beach, ook wel bekend van het televisie programma Bondi Resque, een strand waar je MOET zijn geweest als je in Australië bent. Ik had het persoonlijk groter verwacht maar ik moet toegeven dat het wel een erg mooi strand is waar veel te doen en te zien is. Volgens de Islam gaan mannen geloof ik na sterven naar een sensueel paradijs met 72 maagden, stuur mij maar naar Bondi Beach. We werden vergezeld door Ines, vriendin van Cam, die ons wist te vertellen dat een klein appartementje hier al gauw 900-1000 dollar per week kost. Eenmaal thuis gekeken naar de mogelijkheid om in Januari bij de Australian Open in Melbourne te werken. Jammer genoeg ben ik hier veel te laat voor. Dan mogelijk maar als bezoeker naar de Australian Open als ik tegen die tijd nog in Australië ben. Donderdag al mijn spulletjes gepakt en afscheid genomen van Allen, Cuth en Cam. Op naar Nieuw-Zeeland!

Kom midden in de nacht aan in Auckland dus ga na naar het informatie centrum, verzamel een boel flyers en reisgidsen. Lekker uitpluizen wat ik de komende dagen wil gaan doen terwijl ik mooi gebruik kan maken van het gratis wifi van McDonalds. Als ik m’n spullen vervolgens bij het hostel heb gedropt loop ik richting de Botanical Gardens. Of het is me nooit opgevallen in Europa, maar hier lijkt elke stad er wel een te hebben. Daarna terug naar de Auckland Art Gallery. Ten eerste een mooi gebouw en ten tweede een mooie tentoonstelling van kunst. Wat me het meest bij zal blijven zal toch de Maori (orginele bewoners van Nieuw-Zeeland) tentoonstelling zijn. In de middag nog wat rondgelopen en naar het KiwiExperience kantoor geweest om m’n geplande reis in te voeren. ’s Avonds al gauw naar bed aangezien ik de vorige nacht zo’n beetje heb overgeslagen.

Tweede dag in Auckland eerst de wandeltocht naar Mount Eden gemaakt. Krijgt een mooi uitzicht over Auckland, maar moet zeggen dat de stad nog niet echt een grote indruk op me kan maken. ’s Middags nog wat onderzoek voor m’n trip gedaan en een Nieuw-Zeelands telefoonnummer/bundel aangeschaft. Mocht je me willen bereiken dan ben ik nu te bereiken op +64 (0) 224226521. ’s Avonds wat biertjes gedronken in de pub die is aangesloten bij het hostel.

Zondag toch maar weer een beetje uitgeslapen waarna ik nogmaals naar de haven ben gelopen. Zijn hier aardig wat fraaie zeilschepen met o.a. de Fly Emirates New-Zealand zeilschepen bekend van de Americans cup. ’s Middags eerst nogmaals naar de Art Gallery gegaan om nog eens naar de Maori tentoonstelling te kijken. Later die middag staat er voetbal op het programma. Is weer beetje old school net als vroeger op de camping een van de eenvoudigste manieren om andere te leren kennen naast het biertjes drinken aan de bar. Valt wel op dat hier redelijk veel Duitsers zijn.

En dan start het avontuur, maandagochtend is de start van de bus tour door Nieuw-Zeeland. Nog voor dat je het weet maak je kennis met andere jongeren vanuit de hele wereld. Het is zo makkelijk om aan de praat te raken omdat je allemaal een gemene deler hebt, je bent hier om te reizen. Eenmaal aangekomen bij onze eerste stop, Hot Water Beach, check ik samen met Jack, Felicity en Nina in bij het holiday park waar we vanavond verblijven. Eenmaal in het verblijf ontmoeten we Chris en Laura die bij ons in de kamer zijn ingedeeld. Heel aangenaam gezelschap waarbij iedereen meteen een soort van klik heeft hoe gek het ook mag klinken na 1 dag. Vervolgens snel omkleden en naar het strand want het heet niet voor niets HOT WATER Beach. Je kunt hier op een gedeelte van het strand je eigen hotpool graven. De thermische activiteit onder de grond zorgt ervoor dat het water, na het graven van een kuil, warm tot kokend heet is. Het is een hele opgave om het juiste plekje te vinden met de juiste temperatuur maar eenmaal gevonden is het lekker relaxen. Later die middag hebben we een wandeling gepland staan door “the Cathedral Caves”. ’s Avonds is het na wat fish and chips met z’n allen gezellig buiten aan de picknicktafel wat drankjes doen. Op een gegeven moment voel ik me wel beetje verdwaald (in komische zin dan) want ik zit met 10 mensen uit de UK aan tafel. Even later sluiten er nog wat meer mensen aan waaronder Hans (Nijmegen) en wat blijkt... een van zijn beste maatjes is mijn collega geweest bij N.E.C., Nick Janssen.

Volgende ochtend is het vroeg vertrek richting Waitomo. We zijn hier voornamelijk voor het Black Water Rafting. Hoewel het niet in m’n persoonlijke planning stond besluit ik het uiteindelijk wel te doen, andermans verhalen en enthousiasme werken namelijk erg aanstekelijk. Voor het Black Water Rafting trek je een wetsuit aan, krijg je een opblaasbare band naar de grote van je ass en struimel je en drijf je door de donkere grotten met hier en daar een jump van enkele van de kleine watervalletjes.
In the meanwhile is het vooral enorm genieten van alle looks van de grotten en de glowworms die er in leven. Mocht je je afvragen wat Glowworms zijn, het zijn in principe wormen die hier leven en licht geven in het donker zoals de naam het dus eigenlijk al verklaard ☺. Hoewel het niet gepland stond heel blij dat ik het heb gedaan!! Terug in het hostel een biertje in de bar en Felicity wat Nederlands proberen te leren.

’s Ochtends heb je de keus om vroeg op te staan voor een wandeling of lekker uit te slapen. Wil het ook nog zo zijn dat het behoorlijk regent. Marja, je bent hier nou eenmaal niet voor niets en het is een top 10 wandeling in Nieuw-Zeeland volgens Lonely Planet dus besluit het toch te doen. Je springt hier van de ene prachtige omgeving naar de andere. Vervolgens is het op weg naar Rotorua wat bekend is van al de hotpools en dergelijke. Ik verblijf hier 3 nachten waarbij ik de eerste 2 bij Ivan en Wendy kan verblijven, oom en tante van Adam. Ivan pikt me ’s middags op bij het hostel zodat ik mijn backpack en dergelijke niet mee hoef te sjouwen. Blijken ze in een geweldig mooi huis te wonen boven op heuvel met een giga mooi uitzicht over Rotorua. Ivan dropt me vervolgens af in het RedWood forrest waar ik een drie uur durende wandeling maak. Heerlijk om gewoon even helemaal alleen door het bos te slenteren en tot rust te komen. De buschauffeur vertelde al over de mountainbike tracks die hier zijn en dat wil ik morgen dan ook gaan doen. ’s Avonds lekker gegeten en de nodige wijntjes gedronken. Ook hier ben ik weer erg lucky dat ik bij mensen mag verblijven waardoor ik na Australië ook Nieuw-Zeeland niet alleen als toerist beleef.

Ik kan de volgende ochtend de Mountainbike van Ivan lenen en maak m’n weg naar de mountainbike tracks in Redwood forrest. En ik moet nu toch ook even gebruik maken van het moment om excuses te maken aan Mathijn, mountainbiken is vetter dan wielrennen!!! Enig nadeel is dat je er wel voor naar Nieuw-Zeeland moet, er zijn hier zo veel vette tracks (kort geleden is hier ook het WK mountainbiken georganiseerd) en ben na 4,5 uur mountainbiken helemaal gebroken!! Toch staat er vanmiddag nog iets heeeel vets op het programma, de HOBBITON Movie Set Tour. Eenmaal daar is iedereen enthousiast als een klein kind en staan we allemaal te stuiteren. Het is een enorm intensieve ervaring die je gewoon moet hebben gedaan als je de Lord of the Rings en Hobbiton films goed vind. Eenmaal terug bij Ivan en Wendy is begint de spierpijn wel op te spelen. Ivan biedt me aan om een bad te nemen en na deze is meer dan welkom. Daarna lekker gegeten en nog voor de fun een drankspelletje gedaan waarbij je reactiesnelheid bepaald of je een elektrische schok krijg of niet, zeer vermakelijk.

Volgende ochtend vroeg naar het hostel waar de andere verblijven en m’n blog weer eens bijgewerkt. Begint toch weer een redelijk lang verhaal te worden dus maar snel posten.

  • 11 Oktober 2013 - 11:00

    Hennie:

    super !!!! Geniet er van

  • 11 Oktober 2013 - 12:10

    Anne-Marie:

    Hoi Thomas,
    Wat een belevenissen, en fijn dat het zo goed klikt met je medereizigers. Zoals je al zei " een zondagskind" dat je weer zo'n geweldige logeerplek had. Intussen is voor jou al een dag bij de geisers voorbij , 11 uur tijdverschil is toch een boel.

    Groeten van thuis

  • 12 Oktober 2013 - 09:57

    Ite Alex Lotte Amber En Anouk:

    Hoi Thomas,
    Het gaat je allemaal erg goed af en je geniet er met volle teugen van.
    Erg leuk zoals jij het allemaal weet op te schijven. We blijven je volgen, het is fantastisch om het allemaal te lezen.
    Heel veel lieve groeten van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18904

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 20 Februari 2014

Sweet holiday

Landen bezocht: